NWM Kolozsvár, 2015

Mit is mondhatnék, NWM szervezésben már volt részem, azonban NWM-en még nem, így külön kihívás volt részemről, hogy milyen is lesz egy komolyabb, szakmai programon részt venni. Utólagosan elmondhatom, hogy megérte.

A jelentkezés, itt is mint máskor, egyszerűen ment nem volt nagy túljelentkezés, biztos befutó voltam. Összesen hárman mentünk Budapestről, köztünk Tekla, mint előadó. Én csütörtök reggel indultam kisbusszal, kockáztatatva azt, hogy nem érek oda Budapestről. Miden simán ment, Romániában előttünk volt egy kisteherautónak durrdefektje, de azt leszámítva kaland nélküli utazás volt. A tervezett öt órás érkezés majdnem sikerült, csak a Kolozsvári útfelújításoknak köszönhető esti dugó miatt késtem a főtérről néhány percet. Még további négy Moldovait megvárva érkeztünk meg a Network Meeting helyszínére, amely a közeli főiskola egyik épületében volt. Ami érkezésem után hamar feltűnt, hogy sokan, teljesen magyarul beszélgetnek az utcán, és sokszor éreztem magam úgy, mintha Magyarországon lettem volna.

Az első session az őszi AGORA áttekintése volt, az, hogy mi és milyen mértékben módosult a szavazások során. Ez a rész számomra nem tartalmazott újdonságot, mivel részt vettem az AGORA-n. Az esti sessionon bemutatásra került néhány brain-storming technika, amit csoportokban ki is próbálhattunk. Buli helyett egy rövid ülős beszélgetésre futotta, mert mindenki fáradt volt. A szállás az egyetemi kollégiumban volt 5-6 fős szobákban.

Egy dolgot nem lehet megszokni, a reggeli ébresztést. Ilyenkor az ember minden porcikája az ellen küzd, hogy fel kell kelni. De ami késik, nem múlik, a gyors összepakolás után reggelinket a Diákok Művelődési Házában fogyasztottuk el. Igen, ott olyan is volt. Egy szép régi épület, amit csak a diákok használtak, formailag közel állt az egyetemhez, de nem volt benne oktatás. A két, ezt követő session-ön Antennánként végigvettük az erősségeket és a gyengeségeket, valamint az ezekhez kapcsolódó lehetőségeket. Ebéd után megnéztük Kolozsvár főbb nevezetességeit. Érdekes volt és részben érthető, hogy a románok kicsit máshogy látják a történelmet. Mátyás nekik is nagy ember, habár csak mint Hunyadi, és havasalföldi fejedelem. Az idegenvezetőnk, Vlad amúgy jó volt. Busszal vittek át minket ezután a dombok közé, Reketóra. Útközben volt lehetőségünk Billában, Penny Marketben vásárolni. Mit ne mondjak, olcsó volt. Hosszú volt az út, tökéletesen alkalmas egy alvásra. Már sötét volt mire megérkeztünk egy hangulatos vendégházhoz. A catering itt is jó volt, mint a network meeting többije is. A party péntek este sem volt túl nagy.

Szombaton előadás előadást követett. Volt összesen 5-6 előadónk, megismerkedhettünk többek között Tekla utódjával, Laviniával, valamint akkor még nem tudtuk, hogy a Moldovai delegáció min dolgozik annyira. Két héttel később megtudtuk. A 2016 őszi AGORA pályázatát készítették, aminek a rendezési jogát meg is kapták.
A vasárnap nehezen indult, délelőtt volt még egy rövid session, amit igazából mi választhattunk ki. Így három szekció alakult, ahova kedvünk szerint odaülhettünk. Utána értékeltük az egész network meetinget és ebéd után készen álltunk a hazaindulásra. Busz vitt minket vissza Kolozsvárra, de mivel Magyarország a főútnál balkézre volt, én inkább ott kiszálltam, és elstoppoltam a határig. Szerencsésen vagy nem, de végülis estére hazaértem, összegyűjtve sok jó emléket és sok új ember barátságát.
Szombat este volt a European Night, ami meglehetősen jól sikeredett. Mindenki elhozta legnemesebb itókáját és ennivalóját, hogy bemutathassa egy ének keretében a többieknek. Mi, a magyar delegáció a „Nyári gyerekek” kezdetű népdalt választottuk. Nem volt teljesen tökéletes a kezdés, de a célnak megfelelt. Egy órával később már szinte mindenki teljesen részeg volt, és úgy viselkedett, mint, ahogy egy részeg embertől elvárható. Éjszaka voltak problémák a szobakulcsokkal, de végülis mindenki valamilyen formában talált ágyat ahol átaludhatta a nap fáradalmait.