Beszámoló a Bambergi Exchangeről

2018 decemberében 15 Bambi jött el hozzánk Budapestre, 2019 április 11-14 között pedig rajtunk volt a sor, hogy meglátogassuk őket.

Nyolcan indultunk útnak Budapestről, hogy felfedezzük Bajorország városát. Nürnbergben landoltunk, ahonnan vonattal folytattuk tovább utunkat Bambergbe.

Megérkezésünkkor a szervezők köszöntöttek minket, majd lepakoltunk a hostelben és kezdődött is az első program: két csapatra osztva city rally keretében ismerkedhettünk egy kicsit a várossal.  Vicces feladatok és fejtörők során jártuk be a belvárost, mely az UNESCO Világörökségi Listáján is szerepel, hiszen ez Németország legnagyobb sértetlen történelmi városmagja. Sétálás közben betértünk a 11 sörfőzde közül talán a leghíresebbe, a Schlenkerla-ba, ahol megkóstolhattuk Bamberg jellegzetes sörét, a Rauchbiert, melynek jellegzetes füstös íze van. Az első este karaoke-val zárult, ahol AEGEE-Budapest és AEGEE-Bamberg közösen énekelte, hogy „IIII waaant it thaaaat way”.

Másnap egy igazi bajor reggelit készítettek nekünk a szervezők: volt perec, fehér kolbász, édes mustár, búzasör és péksüti is. Csapatépítő workshoppal folytatódott a nap, ahol jobban megismerkedhettünk a bambergi tagokkal is. Ezután sörfőzdébe mentünk, ahol a körbevezetés során meséltek nekünk a sörgyártás folyamatáról. Az esti program éjszakai városnézéssel kezdődött, amit a „Nightwatchman” tartott, mely régen egy foglalkozás volt. Ezután a kocsmatúra következett, mely során többek között lehetőségünk volt megkóstolni a különféle német söröket is.

A város az ókori Rómához hasonlóan 7 dombra épült. Szombat délelőtt felsétáltunk a legmagasabbikra, melyen az Altenburg kastély található. Innen gyönyörű kilátás nyílt az egész városra. A mozgásban megéhezve pedig egy igazi frank étteremben ebédeltünk. A délutánba még belefért egy workshop is, ahol német kifejezéseket tanultunk és a frank dialekttel is megismerkedhettünk. Szombat este egy remek European Night-tal zártuk le az exchange-t.

Vasárnap még ketten maradtunk, hogy Nürnberget is felfedezzük, a többiek pedig hazaindultak Budapestre.

Mindannyian nagyon élveztük az exchanget, reméljük a jövőben még szervezünk AEGEE-Bamberggel közösen hasonló programokat!