Buli, tengerpart és a Trójai faló – utazós nyári egyetem Törökországban

Tavaly az AEGEE-s nyári egyetemeket a törökországi AEGEE-Çanakkale indította, ahol már június közepén megkezdődött a nyári egyetem. A téma nem is lehetett volna más, mint a város büszkesége, (a Trója című filmben használt) a tengerparton kiállított Trójai faló.

Ez a két hét valóban a buliról, a tengerpartról és az utazásról szólt: már megérkezésünk másnapján egy tengerparti nyaralóba utaztunk, ahol egy kis fürdés, a naplemente és a kerti barbecue után egy házibulival zártuk az estét.

A következő napokban meglátogattuk a környék nevezetességeit: első utunk Trójába vezetett, ahol megnéztük az ott kiállított falovat és a város romjait, majd Assos gyönyörű tengerpartjára utaztunk egy többnapos kempingezésre. Hazafelé megnéztük Zeusz oltárát, a nap további részét pedig medencés bulival töltöttük.

Természetesen utazásunkból nem maradhatott ki a környék egyik leghíresebb városa, Gallipoli sem, ahol szintén történelmi emlékműveket láttunk. Két utazás közt egy napot Çanakkaleban töltöttünk, ahol reggel egy főzőversenyt tartottunk, amit a mi csapatunk nyert meg.

canakkale2

A délután igazi törökös hangulatban telt: meglátogattuk a helyi török fürdőt, ami biztos vagyok benne, hogy mindenkinek az egyik kedvenc programja volt, majd a sétálóutcában leültünk inni egy kis török teát. Ezután egy bárba mentünk, ahol kipróbálhattuk az igazi török kávét, amiből még jósoltak is nekünk. A török shisha (vízipipa) sem maradhatott ki a programból. A napot a Török est zárta, ahol szervezőink török táncokat tanítottak nekünk, és még egy rögtönzött „török esküvőn” is részt vehettünk.

A hétvégére sátrazni indultunk Gökçeada szigetére. A kemping hiánya kicsit megnehezítette a dolgunkat, viszont a tengerparti bulik mindenért kárpótoltak. Az egyik legjobb programot is ide szervezték a helyiek: elmehettünk egy egész napos jacht túrára, ami egyszerűen fergeteges volt. Egész délután a napon feküdtünk, úsztunk a tengerben és körbehajókáztuk a környék szikláit. Este pedig egy igazi sárfürdőben volt részünk.

canakkale3

A következő napok pihenéssel teltek: elérkezett a várva várt European Night, ahol a résztvevők nemzeti ételeit és italait kóstolhattuk meg, a bátrabbak szörfözni tanulhattak, kipróbálhattuk az amerikai focit, elmentünk karaokezni és még egy koncertet is rendeztek nekünk.

Az utolsó pár napra szervezőink egy gyönyörű szigetre, Bozcaadara vittek minket. A város nagyon hasonlított a görög falukhoz, talán ez volt a legszebb hely azok közül, amiket Törökországban láttunk. A tengerpart mellett volt időnk körülnézni a szigeten, felmentünk egy várba, megismerkedtünk néhány helyivel.

Az utolsó programunk Canakkaleban a búvárkodás volt, végül egy búcsúparty után nehéz szívvel, de mindannyian elindultunk Isztambulba. Sokan még aznap, vagy 1-2 este után hazautaztak, én viszont mindenképp látni akartam a várost, úgyhogy a nyári egyetem után ott maradtam Isztambulban, és egy felejthetetlen hetet töltöttem az álomvárosomban 10 spanyol társaságában, akiket a nyári egyetemen ismertem meg.